سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

ندا انتظامی: هر وقت کارتون "اوگی و سوسک‌ها" از تلویزیون پخش می‌شود به شدت دلم برای اوگی و دوستش می‌سوزد

منظورم همان گربه آبی‌رنگ تنبل است که همیشه پای تلویزیون نشسته. او زندگی آرامی دارد؛ البته اگر سه سوسک مزاحم که در خانه او زندگی می‌کنند - به عبارت بهتر در یخچال خانه او زندگی می‌کنند - اجازه بدهند او به تماشای برنامه‌های تلویزیون و البته زندگی‌اش  بپردازد.

کارتون فرانسوی «اوگی و سوسک‌ها» یک سریال فرانسوی است که در سال 1998 در شرکت گامونت و به کارگردانی الیور جان ماریی ساخته شد. اگر به داستان و روند داستانی توجه کنید حتماً متوجه می‌شوید که شباهت‌های زیادی بین این کارتون و کارتون «تام وجری» و حتی «پلنگ صورتی» وجود دارد. درست است که شخصیت‌ها با شخصیت‌های «تام وجری» و یا «پلنگ صورتی» تفاوت عمده‌ای دارند، اما همان شوخی‌ها مثل سقوط اشیا، منفجرشدن خانه،و جزغاله شدن سوسک‌ها و گربه‌ها در کار دیده می‌شود.   به نظر می‌رسد این نوع شوخی‌ها محبوب همه است.

شخصیت‌های این کارتون

این اوگی بیچاره به هیچ کس کار ندارد. او دوست دارد همیشه شاد باشد و غذایش هم آماده باشد. او یا تلویزیون می‌بیند یا آشپزی می‌کند و به شنیدن موسیقی و باغبانی هم علاقه دارد؛ البته اگر یک دفعه ماشین چمن‌زنی که این سه سوسک دستکاری اش کرده‌اند از روی او عبور نکند! این سوسک‌های مزاحم علاقه زیادی به خراب کردن لحظه‌های زندگی اوگی دارند و به همین دلیل هرگز آرام نمی‌نشینند. شیرین‌کاری‌های این سه سوسک به نام‌های جویی ، دی‌دی و مارکی گرچه غیرقابل پیش‌بینی است، باعث می‌شود مخاطبان به سرنوشت آنها علاقه‌مند شوند.

اوگی خانواده‌ای دارد که هر از گاهی سری به او می‌زنند. خواهرش عاشق اسکیت‌سواری است و مادربزرگ پیرش استاد گرفتن سوسک‌های مزاحم است.

اوگی یک دوست دارد که او هم از دست این سوسک‌های مزاحم به ستوه آمده‌است. گربه سبز رنگ داستان که جک نام دارد، شخصیتی عصبانی است که برای از بین بردن این سوسک‌ها دست به هرکاری می‌زند. اما اصلاً فکر نکنید که این سوسک‌ها آرام می‌نشینند بلکه در مقابل هر عمل جدید دست به عکس‌العملی جدید می‌زنند که صدبرابر قوی‌تر و نابودکننده‌تر است. نکته جالب این است که اوگی با دوست سبز رنگش هم نمی‌سازد و ما هرگز نمی‌فهمیم با جک دوست است یا نه. حتی اگر این دو برای از بین بردن سوسک‌ها باهم نقشه بکشند و  پیمان دوستی ببندند، باز این دوستی بیشتر از چند لحظه ادامه نخواهد داشت.

سه سوسک مزاحم

راستش این سوسک هابرای از بین بردن یک قبیله کافی‌اند. جویی که سردسته سوسک‌ها و ریزترین عضو گروه است، باهوش، زیرک اما بدجنس است. عضو دیگر این گروه  دی‌دی است که سوسکی چاق و بی‌عقل است. دی‌دی همه چیزها را با دهان بزرگ و نارنجی‌رنگش می‌بلعد. اما مارکی خونسرد و فهمیده است. او کلکسیونی از عکس‌های بازیگران مشهور دارد.

همسایه‌های بدشانس

باب یک سگ تنومند است که در همسایگی اوگی زندگی می‌کند و بی‌شباهت به سگ «تام و جری» نیست. با این‌که باب دوست دارد زندگی آرامی داشته باشد، همسایگی با این جک و جانورها آسایش را از او گرفته. اما ناراحت نباشید،  او هم تلافی می‌کند، خصوصا ً این‌که باغچه زیبایش که برایش حسابی زحمت کشیده‌است به دست اوگی و
دار و دسته سوسک‌ها خراب می‌شود.

محبوبیت این کارتون

زندگی سرخوشانه اوگی ، دوستش و البته مزاحمانش از 18 کانال تلویزیون دنیا از جمله ایران پخش می‌شود. این رقم نشانه محبوبیت این کار در بین مخاطبان تلویزیونی است.  این کارتون 52 قسمت دارد. مهم‌ترین ویژگی آن بدون کلام بودن است، به عبارت دیگر شخصیت‌های این کار حرف نمی‌زنند و این یکی از رازهای ارتباط گسترده با همه مخاطبان، همه گروه‌های سنی و البته همه ملل است. طبق سنت ‌ همه کارتون‌های موفق، از شخصیت‌های این کار، هم عروسک ساخته شده و هم طرح‌های آن برروی لباس‌ها چاپ شده‌است که هرکدام از اینها هم طرفدارهای خودش را دارد.

کد خبر 97677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز